Komisija za strokovne razprave in pogovore

Komisija za strokovne razprave in pogovore načrtuje in pripravlja strokovna srečanja, posvete, konference, razprave ter sodeluje pri organiziranju in izpeljavi le-teh.
Komisija predstavlja zelo pomembno dejavnost ADS. Želimo nadaljevati in okrepiti njene dejavnosti, zlasti strokovna srečanja in razprave, še posebej o temah, ki so manj slišane v javnosti in ki so ključnega pomena za razvoj in kakovost izobraževanja odraslih.

Komisijo za strokovne razprave in pogovore ( SRP ) vodi dr. Petra Javrh.

Izpeljane strokovne razprave si lahko ogledate tu: Strokovne razprave, konference, okrogle mize in posveti

Zoran Jelenc: Preveč poudarka dajemo formalnemu izobraževanju

Zoran Jelenc, doktor pedagoških znanosti, psiholog, pedagog in andragog, poudarja pomen vseživljenjskega učenja v Sloveniji, kjer tradicionalno prevladuje formalno šolanje. Kot prvi direktor Andragoškega centra Slovenije je bil ključen v spodbujanju neformalnega izobraževanja, vključno s Tedni vseživljenjskega učenja. Jelenc verjame, da je učenje kontinuiran proces, potreben za osebni in poklicni razvoj, ter zagovarja, da bi moralo izobraževanje odraslih postati enakopravno formalnemu izobraževanju.

Grafika posveta ADS 2024

Dopis ADS odločevalcem: Predlogi za ureditev področja izobraževanja odraslih na nacionalni ravni

Spoštovani, objavljamo dopis, ki je bil konec maja poslan odločevalcem. V njem so povzete zahteve, ki so bile izpostavljene na strokovnem posvetu ADS: Izzivi izobraževanja odraslih danes za jutri.

Grafika posveta ADS 2024

Strokovni posvet ADS: Izzivi izobraževanja odraslih danes za jutri

V Andragoškem društvu Slovenije smo se kot nevladno, neodvisno društvo, ki zmore pogledati celostno in brez osebnih interesov na izobraževanje odraslih, odločili pripraviti posvet, ki bo posvečen nekaterim aktualnim odprtim vprašanjem, problemom in mogočim rešitvam v izobraževanju odraslih, ki so nujne tudi za razvoj Slovenije. 23. april 2024 v Cankarjevem domu.

Grafično oblikovanje, prelivanje črt

Pripombe in predlogi ADS na Nacionalni program vzgoje in izobraževanja za obdobje 2023–2033

NPVI je v obravnavi, zato smo se v ADS odzvali s pripombami in predlogi, ker menimo, da je področje izobraževanja odraslih v programu spregledano in preslišano , kljub predlogom predstavnika andragoške stroke, ki je bil član delovne skupine.

Pogovorimo se o umetni inteligenci v izobraževanju odraslih

Posvet ADS: Pogovorimo se o umetni inteligenci v izobraževanju odraslih

V Andragoškem društvu Slovenije smo se, kljub poplavi posvetov in okroglih miz na temo UI, odločili, da pripravimo strokovni posvet, ki bo potekal v spletnem okolju Zoom, 23. 11. 2023.
Na posvetu bomo s strokovnjaki, ki se tako ali drugače ukvarjajo z UI, osvetlili nekatere dileme in odgovore na vprašanja o umetni inteligenci, njeni uporabi, vplivu, pozitivnih in negativnih straneh njene uporabe in predstavitvijo nekaterih primerov uporabe v izobraževanju.

Učeči se v skupini (foto: Adobe Stock)

OZKOGLEDNOST Ministrstva za vzgojo in izobraževanje

Že od 15. maja pa vse do 18. junija potekajo po Sloveniji pod geslom Slovenija »Učeča se dežela« t.i. Tedni vseživljenjskega učenja. Obsežen projekt, ki ga koordinira Andragoški center Slovenije, sodeluje pa na stotine ustanov, šol, društev in posameznikov po vsej državi in tudi onkraj naših meja. Edinstven dogodek, ki bi si zaslužil več medijske pozornosti in odmevnosti in ki bi moral biti tudi v razmislek aktualnemu ministru za vzgojo in izobraževanje.

Posvet ADS: Vpliv medijev in medmrežja na informiranje, priložnostno, vseživljenjsko učenje odraslih

V ADS smo se odločili pripraviti strokovno srečanje, z različnimi strokovnjaki, ki poznajo in raziskujejo področje medijev ter tudi ustvarjalci medijskih vsebin, da bi osvetlili dilemo, ali novi mediji in njihov vpliv, udejanjajo samostojen dostop do vednosti in verodostojnega znanja in informacij za uporabnike in uporabnice ali ne.

JAVNO PISMO MINISTRU ZA VZGOJO IN IZOBRAŽEVANJE

Spoštovani gospod minister, v časniku Delo  (27. decembra 2022, na 3. strani) je bil pod naslovom ‘Leto dni za novo biblijo vzgoje in izobraževanja’ objavljen pogovor z dekanom ljubljanske pedagoške fakultete, prof. dr. Janezom Vogrincem, v katerem izvemo, da ste sredi decembra imenovali delovno skupino za pripravo nacionalnega programa vzgoje in izobraževanja do leta 2033.

POBUDA ZA USTANOVITEV DIREKTORATA ZA IZOBRAŽEVANJE ODRASLIH

Zakaj pobuda? Po sedanji organizacijski shemi Ministrstva za znanost izobraževanje in šport so direktorati organizirani po šolski shemi za predšolsko in osnovno šolsko vzgojo in izobraževanje ter za visoko šolstvo. Srednješolsko in višješolsko strokovno  izobraževanje  pa je z izobraževanjem odraslih umeščeno v neke vrste »mešanem« direktoratu. Taka organiziranost ne odraža dejanskega stanja z vidika raznolikosti in  obsega vključenosti odraslih v izobraževanje in ne sledi sprejetim usmeritvam o vseživljenjskem učenju in izobraževanju.

PRI VSEŽIVLJENJSKEM UČENJU ZAOSTAJAMO ZA EVROPO

Odziv Zorana Jelenca in Ide Srebotnik na članek s tem naslovom, objavljen v Delu, 29. novembra 2022, na 3. strani, v katerem piše, da v Sloveniji na tem področju (v strategiji vseživljenjskosti učenja) nismo uspešni in da »v primerjavi z razvitimi državami po številnih kazalnikih nazadujemo ali pa nimamo podatkov, da bi razmere lahko sploh preverili«.