Mirjam Perovič Sattler
RAZSTAVA SLIK MIRJAM PEROVIČ v AVLI TOLMINSKEGA KINOGLEDALIŠČA 12.02.2016
Mirjam Perović ob visokem jubileju prireja prvo samostojno razstavo svojih slik. Kot nekdanja andragoška pedagoginja je tako sama sebi najboljši zgled in dokazilo, da nikoli nisi prestar za spustiti se v novo avanturo. Pred desetimi leti, ko je praznovala svojo sedemdesetletnico, ji je hči podarila risalni blok s slikarskim materialom. Po nižji gimnaziji ni več imela svinčnika v roki, kot je povedala sama. Po prvih previdnih poskusih je ugotovila, da bi bilo dobro, če bi jo na tej poti nekdo vodil. Skupaj z Nado Zuza, ki je tudi bila na začetku svoje ustvarjalne poti, sta se odločili, da se pri meni dogovorita za privatne ure likovnega izobraževanja. Cilj je bil nadoknaditi zamujeno znanje, ki so ga člani DLUT predvidoma že imeli in se nato vključiti v društvo. Tako se je tudi zgodilo. Kaj kmalu sta obe postali članici in Mirjam je bila, skupaj z drugo našo članico, ki je lani praznovala 80 let, takoj tudi starosta društva.
Kmalu se je pokazalo, da ima največ afinitete do cvetja. V tehniki pastela je ustvarila večje število cvetličnih motivov, ravno tako pa posamezne cvetice, šopke ali cvetje v rasti pogostoslika v tehniki akrila. Narava s krajinami ji je najpogostejša inspiracija za slike, na katerih se ne boji preizkušati novih izzivov. Včasih nanaša barvo z lopatico, večkrat tudi strukturno maso, s čimer doseže relief. Ta je lahko dekorativne narave, Včasi pa tudi za podporo prostorskemu učinku. Sicer pa ni v zadregi pri nobeni tematiki. Sodelovala je pri skoraj vseh društvenih projektih in to je možno videti tudi v delu razstave, ki ga sama imenuje priložnostni. Za vsak izziv se dobro pripravi in pride na delavnice s skicami.
Tudi kadar so jo pestile težave, se slikanju ni odrekla, saj je kmalu ugotovila, da jo sprošča in da ob slikanju pozabi na težave. Tako se je pretolkla skozi čas, ko je izgubila moža in ko jo je lastno zdravje puščalo na cedilu. Ko jo je lani avgusta zadela možganska kap, ji je, poleg kratkotrajnega izpada nekaterih funkcij, trajno prizadela vid. Poleg zamegljenosti v obeh, ji je v levem očesu ostalo slepo polje. To pomeni, da v določenem predelu sploh ne vidi. Že ob okrevanju v bolnici pa je želela risati in koncentracija, ki je bila potrebna, da na papir nariše preproste oblike, je bila po njenem mnenju najboljša terapija. Skozi risbo in barve je pridobila nazaj kontrolo nad motoriko svoje roke in sposobnost dojemanja. Tudi terapevti so se čudili nad hitro kompenzacijo, ki so jo vršili njeni možgani, ko so manjkajoče podatke in zveze hitro nadomeščali z novimi. Kar je morda še najbolj presenetljivo je, da njeno slikanje posledično ni oslabljeno. Nasprotno. Morda je prav dejstvo, da detajlov ne vidi dobro, doprineslo k mnogo bolj velikopoteznemu in ekspresivnemu načinu slikanja, po katerem prepoznamo njena najnovejša dela. Bolj kot kdajkoli prej jo sedaj zanimajo barve in – poslužuje se jih z veliko mero svobode. Tako lahko sklenem ta govor z upanjem, da bo slikanje Mirjam še naprej osrečevalo in da nas bo občasno presentila še s kakšno nepričakovano osvežitvijo, tako kot so ti zadnji ženski akti.
Jana Dolenc, akademska slikarka in mentorica DLUT, Kamno, 28. januar 2016
Čestitamo s Slovenske UTŽO, Pravzaprav, kaj drugega od vas niti nismo pričakovali kot, da uspešno stopate po svoji poti dalje,
Vse dobro,
Dušana Findeisen in Ana Krajnc