SERVILEN LETNI POSVET ZA IZOBRAŽEVANJE ODRASLIH 2022

25.in 26. oktobra smo se izobraževalci odraslih ponovno zbrali na letnem posvetu pod naslovom ZDRAVI. PRODORNI. PROŽNI.

Domnevala sem, da smo se zbrali vsaj večinoma ZDRAVI , da smo pa (NE)PRODORNI  in (NE) PROŽNI  se je kmalu pokazalo, še posebej drugi dan, ko smo, kljub programskim obetom o možnostih razprave v skupinah,  ponovno zapravili priložnost, da bi bili  argumentirano kritični do odločevalcev, ki brez večjega strokovnega  konsenza krojijo politiko izobraževanja odraslih v državi. Da je ta že nekaj časa vse prej kot zdrava, še posebej do področja izobraževanja odraslih, pa je vsaj manjšini, že dolgo jasno.

Udeleženci posveta smo bili iz vrst izobraževanja odraslih, večinoma iz ljudskih univerz, za vzorec prisotnih iz privatnih organizacij , predstavnikov združenj in društev …Kljub temam, ki smo  jih na posvetu obravnavali, ni bilo predstavnikov  ministrstev, za zdravje, gospodarstvo, delo in socialne zadeve, kulturo, da ne omenjam predstavnikov kadrovskih služb in izobraževalcev iz vrst delodajalcev. Sprašujem se, zakaj je tako, da na naših posvetih praviloma ni tistih, ki bolje od  izobraževalcev vedo,  katere so izobraževalne potrebe v življenju in pri delu, še posebej, če je govora o zdravih, prodornih in prožnih zaposlenih, da ne omenjam ranljivih skupin, tistih s posebnimi potrebami  in starejših….

Ne vem o čem bi tekla beseda, če ne bi bilo evropskih sredstev za različne projekte, ki so jih predstavile predvsem ljudske univerze. Seveda je bilo ob vsej hvali po mojem mnenju premalo govora o primerni implementaciji teh projektov v prakso in življenje. Če pa se že implementirajo, se v ozko lokalno okolje,  mislim da velikokrat »odkrivamo  Ameriko«, ker nimamo prav nobenega pregleda kdaj  in zakaj kdo razvija katerega od teh projektov… Prepričana sem, da je v večini primerov glavna motivacija predvsem finančna.

Drugi dan posveta, sem naivno pričakovala, da bomo vsaj v skupinah rekli »bobu bob« in se odkrito in kritično pogovorili s predstavniki MIZŠ in prisotnimi direktorji javnih zavodov, ki so povezani z izobraževanjem.

Moderatorka, sicer profesionalna voditeljica posveta, je bila tudi tokrat po mojem mnenju preveč servilna in previdna pri vodenju razprave, ki je pravzaprav sploh ni bilo. Sodelovala sem v skupini, kjer naj bi bila naša vprašanja namenjena predstavnikom MIZŠ in razmisleku, kakšna je sploh njihova vizija razvoja izobraževanja in umestitve le tega v sistem. Za teme kot je sistemska ureditev izobraževanja odraslih in razmislek o direktoratu za izobraževanje odraslih v organizacijski shemi MIZŠ, ki je preveč šolsko usmerjena, ni nobenega posluha. Morala bi se,  po možnosti,  pohvaliti s katerim od uspešnih projektov, ki smo jih izpeljali v ADS, kot so to naredili ostali. …Kakšna škoda za zapravljeno uro praznega besedičenja  in SERVILNOSTI. Kdaj bo naš pogled na izobraževanje odraslih enoten in manj povezan s parcialnimi interesi ?

Težko je bilo poslušati prisotne direktorje javnih zavodov, ki brez prave vizije in nestrukturiranih načrtov, nekateri sploh ne vedo,kaj bi počeli z izobraževanjem odraslih. Moderator te skupine bi moral biti neodvisen, vsekakor pa ne iz njihovih vrst,  kot je bilo tokrat. Tehtnih vprašanj in kritične razprave seveda ni bilo.

In za konec še v razmislek:  Zanimiv bi bil  posvet, na katerem bi skušali poiskati odgovore na vprašanja, zakaj smo izobraževalci odraslih pogosto neprodorni, neprožni in servilni. Problem je, da ne vem, kdo bi bili udeleženci …

Ida Srebotnik, ADS